سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲ ۲۰
چچ
367فقره گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات استان بوشهررسیدگی شد

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر :

367فقره گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات استان بوشهررسیدگی شد

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی فررودین ماه سال جاری دربخش بررسی به شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات از مجموع 367 فقره شکایات دریافت شده ، تعداد 110 فقره متخلف مشخص و تشکیل پرونده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر ؛ رضا جمالی افزود: درفروردین ماه سال جاری تعداد 367 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری ادارات تابعه این سازمان اخذ گردیده که بر همین اساس تعداد 244 فقره ( 67درصد)تلفنی ، 20 فقره ( 5 درصد)حضوری ، 72 فقره ( 20درصد)کتبی و 31فقره(8درصد) مربوط به سامانه۱۲۴ بوده است.

جمالی یاداور شد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 110 فقره متخلف تشخیص داده شده وتشکیل پرونده شده است و 228 فقره نیز غیر متخلف شناخته شده است.

همچنین اضافه می گردد: از مجموع شکایات رسیدگی شده تعداد 29 فقره با برآورد ارزش 2,965,950,000 ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به رسیدگی و پاسخگویی به همه شکایات دریافتی طی فروردین ماه سال جاری عنوان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که 269 فقره معادل( 74درصد) مربوط به بخش کالا و 98 فقره معادل (26 درصد) مربوط به بخش خدمات می باشد.

جمالی تشریح کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به مرغ گرم (41فقره) ، انواع نان(30فقره) ، میوه و سبزی (24فقره) ، سیمان (23 فقره)و مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (18 فقره)رستوران های غذاخوری و بیرون بر (13فقره) ، تعمیرات خودرو سبک (12فقره)و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی ،تقلب ،کم فروشی ، عدم انجام تعهدات از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اعلام کرد: ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان بصورت مستمرآماده دریافت گزارشات مردمی در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن 124 ، سامانه الکترونیکی 124 و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می باشد.

منبع:
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 12.213565349579
Query time: 11.485686620076