سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
سه شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ۸۲
چچ
فراخوان طرحهای پژوهشی سازمان

فراخوان طرحهای پژوهشی سازمان

بسمه تعالی

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درراستای انجام وظایف و پیشبرد برنامه ها و به منظور تحقق اهداف سازمانی خود، اولویت های پژوهشی سال جاری خود را تدوین نموده است. لذا از کلیه دانمشگاهها و مراکز پژوهشی و نیز اساتید، محققان و پژوهشگران دعوت به عمل می آید که طرح تحقیق پیشنهادی (پروپوزال) خود را مطابق راهنمای پیوست این فراخوان، تحت اولویت های زیر تکمیل و برای بررسی و طی مراحل بعدی به این دفتر ارسال نمایند.


عناوین اولویت های پژوهشی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

*اصلاح و به هنگام سازی شیوه قیمت گذاری کالاها باتوجه به شرایط ومولفه های کنونی اقتصاد ایران *تعیین سن بهینه کشتار مرغ با توجه به شاخص های اقتصادی ، سلامت و زیست محیطی

*تبیین و ارائه نقشه راه عملیاتی نحوه تقویت و گسترش شبکه های ایمن توزیع مجازی کالا و خدمات

*بررسی شبکه های توزیع موفق در کشورهای پیشرفته و ارائه راهکارهای کاربردی برای بومی سازی این روشها در ایران

*بررسی راهکارهای ارزیابی و سنجش رضایتمندی مصرف کنندگان براساس مدلهای علمی و بومی سازی آن مطابق با نیازهای سازمان حمایت

*آسیب شناسی علل عدم موفقیت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولید کنندگان

* تحلیل عملکرد ناظران افتخاری و بررسی راهکارهای ارتقاء مشارکت و اثر بخشی بیشتر آنان درکنترل و رصد بازار

*آسیب شناسی علل عدم موفقیت قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

دفتر مطالعات و برنامه ریزی


نکاتی از شیوه نامه پژوهشی

به منظور آشنایی اولیه محققین محترم با مقررات مربوط به انجام طرح پژوهشی در سازمان حمایت موارد زیر از شیوه‌نامه پژوهشی سازمان را به استحضار می‌رساند:

  1. مجری طرح میتواند شخص حقیقی و حقوقی (موسسات و نهادهای پژوهشی) باشد. شایان ذکر است در طرحهایی که نیازمند اخذ مصوبه شورای عتف می باشند مجریان حقیقی میبایستی عضو هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزشی باشند .
  2. طرح‌هایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت که منطبق بر نیازهای پژوهشی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از بین عناوین اولویت‌بندی شده انتخاب شده باشند.
  3. برای پیشنهاد طرح‌های پژوهشی لازم است پروپزال مطابق " راهنمای تهیه پیشنهاد طرح پژوهشی "توسط پیشنهاددهنده تکمیل و یک نسخه از آن به همراه مستندات مربوط به سازمان ارسال شود.
  4. علاوه بر پروپزال ، سوابق علمی و پژوهشی پیشنهاد دهنده از جمله تعداد و عناوین طرح های انجام شده به عنوان مجری ، مشاور و ... و همچنین عنوان طرحهایی که در قالب مقررات شورای عتف به انجام رسانده با شرح مختصری به دفتر مطالعات و برنامه ریزی ارائه گردد.

راهنمای تهیه پیشنهاد طرح پژوهشی

1- «عنوان طرح»

مختصر، صریح، دقیق و در برگیرنده محدوده زمانی و مکانی تحقیق باشد. عدم استفاده از کلمات اختصاری و استفاده از کمترین کلمات ممکن توصیه می‌گردد.

2- «بیان مساله»

شامل تعریف مشکل، اهمیت مشکل با استناد آماری، وضعیت فعلی و عوارض ناشی از تداوم مشکل، عوامل موثر برایجاد و تداوم مشکل، وضعیت مطلوب و فواید ناشی از اجرای طرح باشد.

3- «ضرورت و اهمیت موضوع»

شامل ذکر دلایل توجیهی و علل اهمیت موضوع پژوهش

4- «کاربردها و دستاوردهای احتمالی طرح»

باتوجه به نیازهای حوزه مسئولیت و وظایف ذاتی و قانونی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت کاربردهای طرح مورد بررسی قرار گیرد.

5- «بررسی سابقه موضوع از لحاظ نظری و تجربی»

- شامل نویسنده(گان)، زمان، مکان، اهداف، متغیرها در دو بخش مطالعات داخلی و خارجی هر یک شامل نحوه اندازه‌گیری، نوع مطالعه، جامعه مورد بررسی، تعداد نمونه، روش نمونه‌گیری، روش اجراء، آزمون‌های آماری، یافته‌ها، نتیجه‌گیری و ذکر منبع باشد.

- نقد و ارزیابی از پیشینه تحقیق و اشاره به نوآوری‌ها و جنبه‌های جدید این طرح نسبت به سایر طرح‌های مرتبط ضروری است.

6- «اهداف، فرضیات و سوال تحقیق»

- اهداف طرح با توالی منطقی و متناسب با بیان مسئله تدوین گردد.

- از صراحت، روشنی و قابلیت تحقق برخوردار باشند.

- در اهداف کاربردی، به کاربرد نتایج تحقیق حاضر برای بخش بازرگانی و صنعت کشور به صورت شفاف و مبسوط اشاره شود

- فرضیات روشن و آزمون‌پذیر باشند. بین فرضیات، سوالات و اهداف طرح تناسب منطقی وجود داشته باشند.

7- «متغیرها»

شامل برشماری متغیرهای مورد بررسی و اثر گذار بر پژوهش( زمینه‌ای، وابسته، مستقل و مداخله‌ای)، تعریف نظری و مفهومی (عملیاتی) متغیرها باشد.

8- «جامعه آماری، شیوه نمونه‌گیری و برآورد حجم نمونه‌»

شامل تعیین قلمرو زمانی و مکانی جامعه آماری و منابع آماری مورد استفاده برای جمع اوری داده ها باشد.

9- «معرفی ابزارهای تحقیق»

شامل نوع، ویژگی‌ها، روایی (validity) و پایانی (reliability) ابزارهای تحقیق باشد.

10- «روش تحقیق»

معرفی روش تحقیق طرح ضروری است.

11- «روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها»

شامل معرفی روش‌های آماری و نتایج آن به تفکیک برای هر سوال یا فرضیه باشد.

12- « شرح خدمات»

ذکر شرح خدمات به صورت بند به بند و با ذکر جزئیات ضروری است

تذکرات :

1) رد یا پذیرش پیشنهاد های دریافتی در اختیار سازمان بوده و الزامی برای ذکر دلایل آن به پژوهشگران محترم نمی باشد .

2)تنها پروپزالهایی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند که شرایط زیر را دارا باشند:

  • موضوع طرح با فهرست اولویت های پژوهشی سازمان مطابقت داشته باشد.
  • پروپزال براساس "راهنمای تهیه طرح های پژوهشی"، تهیه و تدوین شده باشد.


ارتباط

- آدرس پست الکترونیکی : m_eghtesadi_cppo@mimt.gov.ir

- شماره تماس: 22058608-021

-کد پستی : 1967834713

- آدرس پستی:

تهران- خ ولیعصر- روبروی پارک ملت، خیابان شهید انصاری - نبش خیابان مهرشاد – پلاک 66 - سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- طبقه پنجم- دفتر مطالعات و برنامه ریزی

فایلهای پیوست
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 9.3611028194427
Query time: 8.2828953266144