سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
چهارشنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ۲۵۶۵
چچ

راهنمای ثبت گزارشات قابل بررسی

منشور حقوق مصرف کنندگان :

شهروند گرامی:

این سازمان به شکایاتی که در قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده تعزیرات حکومتی و نظام صنفی تعریف شده باشد رسیدگی می نماید، لذا در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان و به منظور تسریع در ارائه پاسخگویی به شکایت ، لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. برای ثبت شکایات مدارک و مستندات لازم به منظور پیگیری الزامی است .
  2. ثبت شماره تلفن همراه به منظور اطلاع رسانی ضروریست
  3. رسیدگی به شکایات بدلیل استعلامات کارشناسی از مراجع ذیصلاح بازه زمانی بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

رسیدگی به شکایات وارده از سازمان ها و نهادها که در صلاحیت این سازمان نمی باشد:

  1. رسیدگی به شکایت از قیمت های دارو
  2. هر گونه شکایات که مربوط به عدم رعایت بهداشت واحد های صنفی می باشد مربوط به وزارت بهداشت می باشد.
  3. شکایات مربوط به فروش کالا از طریق فضای مجازی همانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و .... مربوط به پلیس فتا می باشد
  4. رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری و یا اعتراض به آرای صادر شده توسط مراجع قضایی
  5. تقاضای بخشش و یا جرایم دیر کرد اقساط بانکی
  6. پرداخت نکردن اقساط یا عدم ایفای تعهد از جانب طرف مقابل معامله که منجر به برگشت زدن و یا مسدود نمون چک شود
  7. مطالبه وام و یا کمک های مالی و درخواست هایی نظیر آن
  8. هر گونه قرارداد یا مبایعه نامه در خصوص خرید یا فروش بالاخص کالا های دست دوم و یا خدمات

بدیهی است در صورتی که شکایات با مضامین فوق و یا مشابه آن بوده و مطابق شرح وظایف این سازمان نباشد سامانه به طور خودکار به این گونه شکایات ترتیب اثر داده نخواهد شد .

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات
آخرین مطالب راهنمای خدمات الکترونیک
پربازدیدترین مطالب راهنمای خدمات الکترونیک
No Cache
Generate time: 2.3295693397522
Query time: 1.6552451451619