سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان
دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹ ۲۰۶۱۹
چچ

دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی ویژه کالا و خدمات

شناسه خدمت : 13041243101

شرح خدمت: گزارشات و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی براساس نوع تماس بصورت حضوری ، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری واصل می شوند که پیگیری نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات به شرح زیر می باشد :
• طرح شکایت در ستاد
•ارزیابی شکایت از نظر قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری بودن
•راهنمایی شاکی در صورت غیرقابل پیگیری بودن شکواییه به مراجع ذیربط
•تنظیم گزارش شکایت
•تکمیل فرم ستاد خبری
•بررسی شکایت
•ارسال به اداره مربوطه و انجام فرآیند بازرسی
•درصورت متخلف بودن تنظیم فرم تخلف و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی
•ثبت نتیجه در فرم مربوطه
•ارسال به ستاد خبری جهت ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
•در صورت غیر متخلف بودن اعلام به ستاد خبری و ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
• اعلام نتیجه به شاکی
گیرندگان خدمت :
- عموم مردم
قوانین و مقررات : قانون حمایت از حقوق مصرف کننده - قانون تعزیرات حکومتی - قانون نظام صنفی
مدارک لازم برای انجام خدمت : هرگونه اسناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف باشد مانند فاکتور خرید ، قرارداد ، قیمت خرید و . . . به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش کتبی یا تلفنی مردمی .
زمان وقوع خدمت : بصورت روزانه شکایات دریافت می شود
مراحل انجام خدمت:
عنوان مرحله واحد مسئول مدت زمان انجام کار واحد زمان(ساعت،روز)
دریافت شکایت وبررسی اولیه میز خدمت 1 ساعت
ثبت و ارجاع دبیرخانه 15 دقیقه
ارجاع به حوزه کارشناسی اداره کل 30 دقیقه
بررسی وارجاع اداره 10 دقیقه
بررسی و اقدام اداره 20 دقیقه
بررسی و تایید معاون مدیرکل 30 دقیقه
تایید و امضا مدیرکل 15 دقیقه
ثبت شماره دبیرخانه 10 دقیقه
ارسال به مراجع ذیربط دبیرخانه 1 روز
نحوه دسترسی به خدمت
درخواست خدمت پیگیری خدمت دریافت نتیجه
مکان

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

زمان شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید
نحوه پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری
مسئول انجام خدمت: اداره کل امور حقوقی و تعزیرات
هزینه انجام خدمت : این خدمت هیچگونه هزینه ای در بر ندارد
شماره تماس: 22058328
پست الکترونیک: r_hoghoghy_cppo@mimt.gov.ir
پرسش های متداول مشاهده
فرم های خام مورد نیاز مشاهده
راهنمای کاربران سامانه - شاکیان می توانند شکایات خود را به صورت ( تلفنی، حضوری، کتبی و اینترنتی (پورتال سازمان حمایت) ) به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانها ارائه نمایند.
- شاکیانی که گزارش خود را بصورت (تلفنی، کتبی، و اینترنتی) ارائه می نمایند می بایست جهت پیگیری موضوع، مستندات و مدارک خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت ارائه نمایند.
- شماره تماس 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در کلیه شهرهای کشورآماده دریافت گزارش ها و شکایات مردمی در مورد تخلفات اقتصادی می باشد.
- گزارش دهندگان با اخذ کد رهگیری می توانند گزارش و یا شکایات خود را پیگیری نمایند.
نمودار ارتباطی فرایندهای خدمت

فایلهای پیوست
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 2.4727965990702
Query time: 1.8325373331706