شرح خدمت: |
گزارشات و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی براساس نوع تماس بصورت حضوری ، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری واصل می شوند که پیگیری نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات به شرح زیر می باشد :
• طرح شکایت در ستاد
•ارزیابی شکایت از نظر قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری بودن
•راهنمایی شاکی در صورت غیرقابل پیگیری بودن شکواییه به مراجع ذیربط
•تنظیم گزارش شکایت
•تکمیل فرم ستاد خبری
•بررسی شکایت
•ارسال به اداره مربوطه و انجام فرآیند بازرسی
•درصورت متخلف بودن تنظیم فرم تخلف و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی
•ثبت نتیجه در فرم مربوطه
•ارسال به ستاد خبری جهت ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
•در صورت غیر متخلف بودن اعلام به ستاد خبری و ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
• اعلام نتیجه به شاکی
|
گیرندگان خدمت : |
- عموم مردم
|
قوانین و مقررات : |
قانون حمایت از حقوق مصرف کننده - قانون تعزیرات حکومتی - قانون نظام صنفی |
مدارک لازم برای انجام خدمت : |
هرگونه اسناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف باشد مانند فاکتور خرید ، قرارداد ، قیمت خرید و . . . به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش کتبی یا تلفنی مردمی . |
زمان وقوع خدمت : |
بصورت روزانه شکایات دریافت می شود |
مراحل انجام خدمت: |
|
عنوان مرحله |
واحد مسئول |
مدت زمان انجام کار |
واحد زمان(ساعت،روز) |
دریافت شکایت وبررسی اولیه |
میز خدمت |
1 |
ساعت |
ثبت و ارجاع |
دبیرخانه |
15 |
دقیقه |
ارجاع به حوزه کارشناسی |
اداره کل |
30 |
دقیقه |
بررسی وارجاع |
اداره |
10 |
دقیقه |
بررسی و اقدام |
اداره |
20 |
دقیقه |
بررسی و تایید |
معاون مدیرکل |
30 |
دقیقه |
تایید و امضا |
مدیرکل |
15 |
دقیقه |
ثبت شماره |
دبیرخانه |
10 |
دقیقه |
ارسال به مراجع ذیربط |
دبیرخانه |
1 |
روز |
|
نحوه دسترسی به خدمت |
|
|
درخواست خدمت |
پیگیری خدمت |
دریافت نتیجه |
مکان |
سازمان حمایت مصرف کنندگان
سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها
|
سازمان حمایت مصرف کنندگان
سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها
|
سازمان حمایت مصرف کنندگان
سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها
|
زمان |
شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید |
شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید |
شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید |
نحوه |
پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری |
پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری |
پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری |
|
مسئول انجام خدمت: |
اداره کل امور حقوقی و تعزیرات |
هزینه انجام خدمت : |
این خدمت هیچگونه هزینه ای در بر ندارد |
شماره تماس: |
22058328 |
پست الکترونیک: |
r_hoghoghy_cppo@mimt.gov.ir |
پرسش های متداول |
مشاهده |
فرم های خام مورد نیاز |
مشاهده |
راهنمای کاربران سامانه |
- شاکیان می توانند شکایات خود را به صورت ( تلفنی، حضوری، کتبی و اینترنتی (پورتال سازمان حمایت) ) به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانها ارائه نمایند.
- شاکیانی که گزارش خود را بصورت (تلفنی، کتبی، و اینترنتی) ارائه می نمایند می بایست جهت پیگیری موضوع، مستندات و مدارک خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت ارائه نمایند.
- شماره تماس 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در کلیه شهرهای کشورآماده دریافت گزارش ها و شکایات مردمی در مورد تخلفات اقتصادی می باشد.
- گزارش دهندگان با اخذ کد رهگیری می توانند گزارش و یا شکایات خود را پیگیری نمایند. |
نمودار ارتباطی فرایندهای خدمت |
|